onsdag den 14. august 2013

To Russia With Love - demo for bedre homo-vilkår i Rusland!

Okay. Egentlig gider jeg ikke gå ind i sladderfnidder. Men det her - som er all over the facebookses - får mig alligevel relativt højt op i det røde felt.

Jim Lyngvild, modediktator og ny-fyret fra tjansen som vært for Priden (Homotropolis forklarer dén sag aldeles fint lige her), er nemlig blevet fanget i følgende opdatering forleden:


Hvilket i øvrigt må tjene som en udmærket reminder om, at lige meget hvor lukket og privat din facebookprofil er, er dine statusopdateringer kun et skærmdump fra at havne på resten af the interwebs. Jeg er fx ikke venner med JL, men statusen er blevet delt flittigt i min feed ikke desto mindre.

Ja. Jim Lyngvild får lige sammenlignet de vilkår, der førte til hans fyring fra Pride-værtsrollen, med forholdene for homoer i Rusland.

Megaflot alligevel.

Jeg lader statusen stå for sig selv og vil egentlig blot opfordre ALLE, der befinder sig i København på tirsdag, til at komme forbi Rådhuspladsen ved fyraftenstid og støtte op om demonstrationen To Russia With Love.

Så går vi nemlig i samlet flok mod den russiske ambassade. Og apropos russiske ambassader, har vores naboer Hinsidan malet fodgængerfeltet foran den russiske ambassade i Stockholm sådan her:

Svenskere er virkelig seje.


To Russia With Love
Demo fra Rådhuspladsen til den russiske ambassade
Tirsdag den 20. august kl. 17


2 kommentarer:

  1. Orh mand.
    Som en af dem der dengang sad med i de her beslutning processer, Blev taget ned af nostalgiens vej, om et rigtigt stort personligt pride år for mig! på alle leder og kanter, TAK fordi du i tidernes morgen valgte at blogge lidt om lige præcis dén pride!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er meget velkommen, og kudos for at træffe de beslutninger, I gjorde! Og tak fordi du læser med :)

      Slet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!