søndag den 18. august 2013

Verdens bedste weekend. Igen. Gid det var overskriften på alle søndags-indlæg.

For en uge siden sluttede modeugen. Det vil i min branche sige benhårde - omend skægge - arbejdsdage fra helt tidlig morgen til et godt stykke efter midnat. Mange dage i træk. Og for mit vedkommende faktisk uendeligt lille alkoholindtag. Deprimerende lille, egentlig.

Hele den netop overståede uge har derfor været lidt en sløret omgang pusten-ud og mærken efter, om man mon - ligesom resten af kontoret - faktisk var ved at blive syg, fordi man presser sig lige hårdt nok.

Og med så elendig planlægning, som jeg formår, havde jeg ikke sørget for at have én eneste stille og rolig aften i ugen-efter-ugen. Livslebben og undertegnede havde faktisk ikke set hinanden siden sidste søndag!

Derfor foreslog jeg hende, at vi tog ud i det blå lørdag. Og selvom jeg prøvede at trække i land, da jeg vågnede lørdag formiddag til silende regn og med lidt tung pande efter fredagsmiddag med Bedstebøssen, kom vi faktisk af sted. Sgu. Selvom det stod ned i såkaldte stænger.

Vi pakkede Homohunden, den bærbare Weber og et par soveposer, og så tog vi en bus to timer ud til nogle hemmelige shelters, hvor man kan være i fred.

Mit soveværelse og mit køkken i går og i dag.
Lavede mad, drak øl, kogte kaffe over bål og puttede.

Og det var kun lidt uhyggeligt, da det blev mørkt - meget mørkt! - for LL lå på den ene side af mig og Homohunden på den anden. Og man var helt i læ for støvregnen under det græsbevoksede sheltertag.

Jeg er ret tosset med kontrasten.

For lige så vild, som jeg er med de der dage med røde læber og flydende eyeliner på Fortunen med fashion-slænget, lige så lykkelig føler jeg mig i jeans, der gerne må blive snavsede (læs: der nok ikke var helt rene, da jeg tog hjemmefra. Som måske endda blev fisket op af vasketøjskurven. Ret sikkert, faktisk), tissetår bag en busk og laaaange gåture i modvind langs en strand med verdens tryggeste hånd i min.

(...Og ikke mindst fjollede nætter, hvor man vågner en gang i timen, fordi en yogamåtte faktisk ikke er særlig velegnet som liggeunderlag.)

Bonusinfo: Jeg har lige - måske som den første nogensinde - slået "tissetår" op på Dansk Sprognævns hjemmeside. For at undersøge hvordan man sætter begrebet i flertal. Jeg blev ikke meget klogere.

PS. Jeg har tagget det her indlæg som 'typisk lesbisk'. Fordi jeg trods alt har sovet i et shelter af egen fri vilje. Også selvom jeg ikke ejer et par bukser med lommer på lårene og lynlåse ved knæet, så de kan konverteres til shorts i varmt vejr. Seriøst.

1. Svar
    1. Velbekomme - var det det med "typisk lesbisk", der fik dig?

2. aldeles fornuftig brug af lørdag, også selvom det er "typisk lesbisk" (og er det nu også det, når næsten alle lebber vel efterhånden har slået sig ned i det københavnske?) :-)

Er kun en liiille smule misundelig... lille, fordi jeg har brugt weekenden på at hente min egen homohund, og derfor ikke ville bytte alligevel.. misundelig fordi shelters, soverposer grill/bål og skumfiduser (!!) altid er i høj kurs her :-)

1. Uhhhh. Hundehentning slår alt. Inklusiv shelter i regnvejr (fed sammenligning i øvrigt). Øv! Vi glemte skumfiduserne. De må med næste gang!

3. Ja, nu skriver du jo hemmelige shelters, men jeg kunne godt bruge en undtagelse til reglen her. Måske jeg kan lokke min ellers telt-fjendske livsqueer med i naturen, hvis jeg kan garantere tørvejr og læ for blæst

1. Åhhh. Det her kommer til at lyde helt vildt nærigt/typisk lesbisk.

Men lige præcis hvad det er for et shelter, jeg har besøgt denne weekend, vil jeg gerne holde for mig selv. Det gemmer på nogle meget fantastiske - og meget private - minder og er et ganske ganske særligt personligt sted.

Men det er ret let at finde shelters på Sjælland (der er endda en række virkelig lettilgængelige nogle ude på Fælleden, hvis du bor i Kbh.) - se fx en laaang oversigt her:

Ha! Det kan jo være, du havner i 'mit' shelter uden at vide det!

(Og undskyld mange gange for mit hemmelighedskræmmeri)

2. Ha, jeg er ret sikker på, at jeg er den der telt-fjendske livsqueer (det ville faktisk være en ret catchy titel til mit CV), der bliver nævnt. Eller, jeg er så sikker, at jeg faktisk ville vædde på det, hvis jeg gjorde mig i den slags.

Åh, når min egen LL går så langt for at finde et sted, hvor jeg kan overnatte (næsten) komfortabelt, så er det da nærmest en forpligtigelse at takke pænt ja til at prøve det igen. Hvis det kombineres med en god lang cykel- eller kanotur, så er jeg måske ligefrem frisk på det. Og hvem ved, måske jeg også forelsker mig i kontrasten.

Hvis vi tilfældigvis havner i dit hemmelige shelter, så skal vi nok holde det for os selv. :-)

Og til min LL - :-*

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!