tirsdag den 26. juni 2012

De svajer i hofterne, og lebben smugkigger

Jeg er lige begyndt i et yogacenter. Det er et af de her centre, der kun er for voksne ægte udearbejdende mennesker. Det kan jeg regne ud, fordi det koster halvanden bondegård at svede på deres måtter (høhø).

Jeg er totalt begynder. Som i: når de andre bruger et-kilos-håndvægte til opvarmningen, står jeg der og blafrer uden noget mellem hænderne. Det. Er. Ynkeligt. Til gengæld må jeg vel for fanden på et eller andet tidspunkt oparbejde muskler nok i mit abdomen til at kunne udføre tre mavebøjninger i træk uden pause. Eller måske flere.

Men alt det her er bare forhistorie. Nu kommer det lesbiske.

For helt alvorligt. Det er altså svært ikke at kigge en lille smule, når man står der i en hel sal fyldt med smukke kvinder - i stramt tøj, vel at mærke (man har nemlig ikke sine løseste gevandter på til yoga, viser det sig. Så næste gang er jeg iklædt spandex med Spanx under. Fra top til tå. Begge dele).

Så hørte man lige instruktøren sige: "Og så bøjer i langsomt i knæene, mens i pulser hofterne fra side til side og bevæger numsen mod gulvet."

Og mig sige: "Øh, ja tak."

Jeg ville ønske, jeg ikke på den måde objektificerede kvinderne i rummet. Det gør mig ondt, og det falder skidt i hak med mine feministiske overbevisninger. Men kvinder der svajer i hofterne er bare så PÆNE.

Jeg ville blive så gal, hvis en mand sagde det samme, som det jeg siger her.

Og jeg er altså ikke en af de lebber, der tager til strip og sidder og hujer af stakkels Stephanie fra Brøndby, der jo skal brødføde sine to unger og finansiere sine lændetatoveringer på én eller anden måde (dette var en øvelse i, hvor mange fordomme, der er plads til i en sætning. Rekorden er seks, så jeg nærmer mig med de fire, jeg lister op her). Det, synes jeg, er smagløst, og det gør mig på mærkelig vis vred og indigneret, når lesbiske Dorte fra Køge tager sin bedste Jack&Jones-t-shirt på, gemmer et par dåseøl i rygsækken, sætter de afblegede korthårslokker, så de peger mod himlen og drøner ind og hujer af en dame med silikone i barmen (uh, jeg nærmer mig - her var jeg vist oppe på fem fordomme!).

Jeg synes ikke, det er tiltalende, når (lesbiske) kvinder føler behov for at mime mandschauvinisme for at føle sig lebbede.

Men jeg må gerne.

(Jeg sagde, at jeg ikke var stolt af det.)


4 kommentarer:

  1. Bedste indlæg ever! Flere af dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK! Så ville jeg da bestemt, hvis jeg var dig, lige dele det med alle mine lesbiske bekendte henne på Facebook (...).

      Slet
  2. Jeg fik så lige bekræftet en fordom eller to om fortræffeligheder og fortrædeligheder ved yoga - jeg ser dine bestræbelser for mig - tjek lige om spandex klæder dig.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg behøver faktisk ikke tjekke. Jeg er temmelig overbevist om, at jeg ligner strandet hval i spandex. Suk.

      Slet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!