onsdag den 30. maj 2012

Så pop dog selv den baby, eller: Derfor er jeg lebbe

Babyer er søde nok.

Men jeg ved vitterligt ikke, om jeg vil have min egen. Selvom de er nuttede. Jeg ved i hvert fald slet ikke, om jeg gider føde den, endsige spilde (meget mere end) et års vigtig karrieremæssig anciennitet på den. Det er mere pension, mere netværk og flere ordentlige lønchecks, end jeg tror, jeg er villig til at undvære.

Jeg ved godt, jeg sandsynligvis træder en enkelt mor eller to over tæerne med mit valg af ordet 'spilde'. Men hele diskursen omkring moderskab giver mig bare altid så gevaldigt lyst til at vinkle mine holdninger lidt skarpere, end jeg måske egentlig helt kan stå inde for.

Og jeg ved altså heller ikke, om jeg vil eller ikke vil have børn. For de er søde nok, babyer. Og måske endda rarere at ae end hunde. Måske. Men hunde lugter bedre. Og er lettere at få passet. Tror jeg.

Og man kan klæde begge dele ud i dyrekostumer. Babyer er faktisk ikke nær så søde (men dog også søde) i småbitte bjørnedragter med ører, som bulldogs er i humlebikostumer. Beviset er her:
Min næste hund skal være sådan en her.
Anyways. Måske vil jeg have kiddos. Men måske gider jeg ikke selv gøre det hårde arbejde.

Og der har du hovedårsagen til, at jeg er lesbisk - for så kan min dame sgudda bare poppe ungerne i stedet for!

Vi er ikke heeelt enige om den fordeling på den såkaldte hjemmefront. Men hver gang hun taler om at føre sin slægt videre, og jeg ikke gør, graver hun sig selv dybere ned i sit eget fremtidigt gravide hul. Vi kalder det bare 'du har lorten'. Undskyld til alle mødre. Jeres børn er søde. Nok.

En anden årsag til, at jeg er lesbisk er, at jeg trods høje hæle og korte kjoler hverken kan lave mad eller gøre rent. Seriøst. Jeg kan jo godt finde ud af det. Men jeg gider ikke. Det gør du nok heller ikke. Men du gør det alligevel. Det gør jeg ikke.

Derfor er jeg lesbisk. Kun derfor.   

1 kommentar:

  1. Forstadslebben igen7. september 2012 kl. 13.10

    ...Jeg er lesbisk fordi jeg ikke akn køre med trailer. Det kan min dame
    ...Måske er jeg bare lesbisk, fordi jeg er det...punktum.

    SvarSlet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!