fredag den 25. april 2014

Driften mod brysterne.

Okay. Der er noget, der ligger mig på sinde. Og har gjort det i et stykke tid. Og er svært og kompliceret.

Det handler om sexisme. Eller altså om "kvinden som objekt" og "the male gaze" og alt det her. Og puhada, hvor er det syndigt. Mest handler det egentlig om bryster.

Åh, de bryster.

Jeg er med i en Facebook-gruppe, hvis formål er at sætte fokus på hverdagssexisme. I ved - dumme silikonebrystreklamer i det offentlige rum, idioter der siger "det er bare så typisk kvinder" og den slags.

Som jeg alt sammen tager totalt afstand fra.

Men.

Nogle gange bliver det bare rigtig, rigtig svært at være lebbe i den sammenhæng. Ikke så meget på grund af det her med 'typisk kvinder' ... men mere det her med når dumme mænd udstilles og udskældes, fordi de behandler hende med kavalergangen med større omtanke end hende uden. Og kommer til at kigge.

For det kan man altså godt komme til, når man godt kan lide bryster (og ikke mindst folk med bryster).

Man må ikke og man bør ikke. Men det kan altså godt ske alligevel. Og selvfølgelig er der pæne og mindre pæne måder at gøre - og italesætte - det på. Men jeg kan ikke bare slukke for den drift mod brysterne.

DRIFTEN MOD BRYSTERNE.

Og det bilver herreakavet at prøve. Fordi jeg virkelig finder det vanskeligt at holde øjenkontakt med dig og samtidig koncentrere mig om vores samtale, når de er lige dernede.

Og det er ikke OK. Var jeg en mand kunne jeg ikke skrive det her uden at verbale slag. Og jeg føler mig creepy og ubehagelig og der er dømt selvhad for alle pengene.

Men lige lidt hjælper det.

For jeg kan bare så godt lide de bryster. Og jeg kommer til at kigge på dem. Og jeg ved godt, det er creepy. Og jeg prøver ikke at lade mig blikfange.

Men ... bryster!

3 kommentarer:

  1. Jeg har det på samme måde med yoga-undervisning. Jeg synes, at det er virkelig fedt, men jeg hader at være 'that guy' når vi laver katten. Det er jo fuldstændig umuligt ikke at kigge.

    SvarSlet
  2. Bryster er ikke sådan at kimse af ;) og Herre gud fordi man kigger lidt ;) så længe man ikke peger

    SvarSlet
  3. Skulle mødes med en pige på en café havde kun skrevet med hende et par timer, men hun virkede ret sjov og en jeg ville klikke godt med så vi mødtes på Baresso. Vi køber kaffe og sætter os, vi snakker lidt om hvem hun er og hvem jeg er og lære langsomt hinanden at kende, men 15-20 min inde i vores kaffeaftale siger hun "undskyld, jeg kan simpelthen ikke abstrahere fra dine bryster. De er så pæne så det er derfor jeg ikke kigger dig i øjnene, kan du ikke tage noget for dem" hahahaha! Det var virkelig sjovt og virkelig ærligt og vi er blevet rigtig gode veninder siden hen.

    SvarSlet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!