søndag den 10. november 2013

Beluga i Petrograd. På lesbisk, selvfølgelig.

Nu er jeg i Rusland. Sgu. På et af de gamle femstjernede hoteller i Skt. Petersborg. Marmor og mahogni er en form for nøgleord.

Og ja, jeg har udsigt til en katedral med flødeskumskupler. Tak fordi du spurgte.

Jeg har lige en times arbejde foran mig, inden jeg kan holde søndag, men dernæst har jeg så sandelig planer om et karbad, og så har jeg ellers lige bestilt en roomservice-sandwich. Selvom jeg kort overvejede bare at køre 100 gram Beluga-kaviar på forretningskortet. 40.000 rubler (eller knap 7.000 kr.). Come nu on. Småpenge.

Nå!

Min mor synes i øvrigt, jeg skulle rejse som single. Og da jeg havde problemer med Viber i taxaen til hotellet, og min mægtig flinke russiske rejseguide, hvis navn jeg vil lade være usagt, idet det simpelthen er så russisk, at det lyder som en vittighed, prøvede at hjælpe mig, nåede jeg også lige at tænke, om han undrede sig over, hvem kvinden på det lille foto, der flankerer LL's kontaktdata, som jeg så ivrigt prøvede at sms'e, var.

Men det blev ikke relevant. Han spurgte ikke.

Og jeg tænker egentlig også bare at spille med åbne kort. Måske i første omgang køre med den småsubtile term "partner" i stedet for "girlfriend", men hvis de spørger - så får de altså sanningen, som man siger i seje Sverige.

Anyway. Hvad skal jeg huske at opleve i Skt. Petersborg?


1 kommentar:

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!