torsdag den 26. februar 2015

Om Tegan og Sara og Oscar og Oscar og Oscar og Østrig.

Vågnede klokken otte søndag morgen efter rødvinstung middag om lørdagen og var helt frisk.

Lige indtil jeg tog en lur ... og så lige en til i løbet af eftermiddagen. Men de var godt givet ud, de 2xMorfar, for omtrent klokken 21 bestilte vi pizza, smækkede gæstemadrassen ind i stuen, smed en dyne henover nysankommet bedstebøsse (som I muligvis tror er min eneste ven) og tændte for Oscarerne. Alle de oscarer. Flertal.

Jeg nåede at se det meste af den røde løber, før jeg måtte melde mig ud af ræset og overlade stuen til de iblandt os, der havde lidt mere humane mødetider mandag. Men vågnede med jævne mellemrum natten igennem ved klapsalver og jubelråb. Og havde naturligvis sat vækkeren til halv seks, så jeg kunne overvære de vigtigste uddelinger med de hårdføre i stuen.

Men alt det tilside.

Så I Tegan & Sara?

De ownede det show. Livslebben kan beholde J. Los uendelige kavalergang helt for sig selv. Hvis jeg må hoppe i smokingbuksen på hende til venstre. Ja. Præcis som med Nik og Jay har jeg stadig absolut ingen ide om, hvem der er hvem.

Jeg gætter på, at lebbelebben er Tegan. Men det er måske bare, fordi jeg synes det navn er mest androgynt. Lige som jeg tror, Nik er den skaldede, fordi Nik lyder som et mere skaldet navn. I ved.


Hæ. Vores internet svigter lidt lige nu, hvilket betyder at hver eneste gang, jeg gør wifi-udfald i stuen (som fx uploader billeder af lebber på røde lebbere. Ha. Løbere.) starter LLs afsnit af Dancemoms forfra. Jeg kom til at råbe til hende, at det måske var guds måde at sige, hun skulle se noget mere berigende.

Nå. Videre.

Jeg vidste i øvrigt allerede fredag, da kollega hostede, som havde hendes lunger bestemt sig for at forlade kroppen med mellemstation i svælget, at det snart var min tur. Så at jeg holdt helt til tirsdag var faktisk et mirakel. Men tirsdag tilbragte jeg kampsvedende og -sovende på matriklen, med blot en enkelt bøn til universet:

Lad mig blive rask til på lørdag.

Og hvorfor er netop lørdag skæringsdato, spørger du? Jo, fordi jeg lørdag tager min dame under armen og drager på ski i det østrigske. Det bliver hylt. Som vi sagde i Århus i firserne.

Så hvis der er radiotavshed galore hele næste uge, så er det 1) derfor ... og 2) ikke noget, I ikke har oplevet før.

Og jeg er i øvrigt nogenlunde influenzaovenpå igen allerede. Tak fordi I spørger.

3 kommentarer:

  1. Hende til venstre er Sara. ;)

    SvarSlet
  2. Men ingen anelse om hvem af Nik og Jay der er hvem! ��

    SvarSlet
  3. De er da begge totalt mega lebbede! Og jeg vil have begge deres outfits nuuu. Jeg kan i øvrigt oplyse dig om at jakkesættet (eller måske kun jakken??) er fra the Kooples, det skrev de nemlig selv inde på deres twitter haha :D

    SvarSlet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!