tirsdag den 10. september 2013

IKEA og lidt om lesbisk overtøj

Temmelig ondt i maven efter spontantur til IKEA med Bedstebøssen efter arbejde. Nøjedes ellers med blot ti köttbullar til at skylle mine vanillefyrfadslys, sugerør og 100-servietter-til-seksten-kroner ned med.

Jeg spotter altid homoer i IKEA. De der homopar, der virkelig sætter parforholdet på prøve med en tur forbi Brogårdsvej i Gentofte.

...Faktisk talte BB og jeg om, at andet afsnit i den der nye DR1-serier hvor man gifter en række par på deres allerførste date, faktisk burde handle om parrenes første tur i IKEA. The final test.

Jeg så nu kun to homopar på dagens visit. Dels 2 x langhårede ladies - en med lange baggy short og Adidas-sweatshirt, den anden i stramme jeans og en t-shirt med noget, der kunne have været glimmertryk. De virkede mistænkeligt rolige, omgivelserne taget i betragtning. Så måske var de bare veninder.

Selvom Frk. Træningsjakke klart spillede på mit hold.

Og så et bøssepar, hvor jeg er perifært bekendte med den ene. Ham kender jeg tilbage fra mit første rendezvous med Boyfriend. Engang i 2006. Han læste med i min "Boyfriend-dagbog" (gåseøjnene = distance) dengang. Og passede mig op på Pan et par år senere og spurgte, om jeg var mig. Og det var jeg jo. I sagens natur.

Det var rart at se ham igen her i aften - omend akavet, fordi han lige havde erhvervet sig tyve (ja, jeg talte) köttbullar med det hele. Svært at give en knuser tværs over tyttebærsyltetøjet.

Nå. Bedstebøssen har netop meddelt mig, at han er kommet godt hjem med to IKEA-net plus en skifteramme og kun har foretaget to fejlkøb ud af omtrent syv hjembragte varer.

Det må betegnes som en slags succes.

Og da jeg kiggede op fra computeren, trådte LL ind ad døren. Hun var lige nede på gaden i et forsøg på at få Homodyret til at aftentisse.

Men kræet er nærmest mere mageligt end mig: LL åbner gadedør, hund ser regn, hund bakker tilbage i opgangen og stæser retur til tredje med LL i hælene. Hun så ellers øm ud i min regnfrakke.

Åh. Eller "regnjakke", som LL oplyser mig, at alle, der ikke har rundet 70 år, kalder det. Anyways - Synd den ikke blev våd (det sagde hun også i går).

Pudsigt nok kunne jeg, mens jeg skrev ovenstående, kun koncentrere mig om, hvad fanden sådan en rød Adidas-trøje-med-lynlås-og-striber-ned-ad-ærmet egentlig hedder? En træningsjakke?

LL foreslår tørt: "Træningsfrakke."

...Og jeg fatter først lige nu - omtrent tre minutter for sent - at det var ironi, jeg kunne høre i hendes stemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!