onsdag den 7. august 2013

Håndbold og roller derby. Ikke decideret lebbesport.

Eksternt møde på work. Vi smalltalker i pausen og taler blandt andet om min (AFSINDIGT ALVORLIGE) skateboardskade.

Branchekollega (der vist ikke kender mine seksuelle præferencer - eller bare er udpræget høflig i sammenligning med mine egne kontorfæller):
Jamen der er også mange af mine veninder, der er begyndt at skate. Og så er de blevet inviteret med på en skate-camp. Selvom det vist mest er lesbiske, der deltager på dem.

Mig:
Ja. Roller derby er vist også lidt af en lebbesport.

Kollega:
Altså, det er jo ikke kun for lesbiske. Der er bare mange. Man kan vel ikke kalde det en decideret lebbesport.

Mig:
Hmm. Lidt ligesom at man ikke kan kalde håndbold en decideret lebbesport.

2 kommentarer:

  1. Altså, nu har jeg lige lavet en hurtig optælling og udregning, og ifølge den er der lige knapt 20% ikke-helt-straigt medlemmer af Copenhagen Roller Derby. Ved dog at andelen af lebber er højere i Malmö, f.eks. Så ja... ville bare dele lidt statistik :)

    Kh.

    Derby-lebben

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er decideret skuffende. Jeg ville have troet, der måske var 20 pct. heteroer. Men på den anden side har jeg aldrig overværet et roller derby, så det er udelukkende fordommene, der taler. Men note to self: Tjek hvornår Kbh møder Malmø næste gang...
      TAK!

      Slet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!