tirsdag den 16. juli 2013

Det er fanme trist: Farvel og tak for (lesbisk) kaffe.

Lesbisk Kaffe og Øl lukker. Det er fanme trist. Sådan - helt vildt trist. Jeg har aldrig været stamgæst, bevares, men bare det at have et valg - at man de seneste to år kunne vælge - hvor man ville hen, når man sad der post-middagsselskab og havde lyst til at drikke en lesbisk øl.

Det var altså dejligt.

(Billedet er lånt fra Lesbisk Kaffes Facebook. Må man gerne det? Ellers så sig lige til, en eller anden.)

Nu er det så igen bare Vela, der er svaret (eller hvad? Er der noget jeg ikke ved? Hvor går man hen? Hva?).

...Og så var der bare noget ganske særligt fedt ved at have en lebbebar mindre end 500 meter fra sin hoveddør. Livslebben og jeg har flere gange drukket kaffe derinde, dengang det stadig var en kaffebar, endda med homohunden sovende under bordet (nååårhhh, sødt).

For ikke at glemme de øl og drinks, der ikke var semi-fjollede jordbærkys, jeg har indtaget derinde. Fornøjeligt.

Men helt generelt var det bare rart at have valgmuligheder, når man ville i lebbebyen. Æv!

Lisbet og Tina - ejerne - skriver på barens facebook, at de trænger til at leve et normalt liv igen og derfor sælger baren. Og det kan man jo ikke fortænke dem i.

Så kan man jo bare håbe, at de nye ejere også måske har lyst til at drive Københavns uden sammenligning cooleste lebbe-hangout.

...Ellers bliver det sikkert en(dnu en) billigbar med et alt for ungt klientel og al for høj pumpemusik. Lød det fra tanten på toogtredive.

Anyways - der er inviteret til afskedskalas på lørdag, og jeg synes, I skal bakke op. Selv befinder jeg mig lørdag i nogle omgivelser, der muligvis er så præcis en diametral modsætning til lesbisk alko-heaven, som de er muligt (mere om det senere), så drik en enkelt for mig også.

"Tak for kaffe", lørdag den 20. juli fra kl. 15, Lesbisk Kaffe og Øl, Enghavevej 56, København V.

1 kommentar:

  1. Øv det er da godt nok ærgeligt, som du skriver dejligt med et lesbisk alternativ til Vela, nå men vi må tage afsked med maner på lørdag.

    SvarSlet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!