torsdag den 16. august 2012

Er hun lebbe, eller går hun bare i Converse?

Jeg har for nyligt i arbejdsøjemed været i kontakt med en kvinde. Ja, I tror, det er løgn. En kvinde.

Nå, men vi sad i møde: mig, min gode kollega og hende. Under mødet tænkte jeg, "gad vide...?", men slog det hen.

Da min kollega så dagen efter spurgte "Hør hov, var hun ikke lebbe?"(han sagde muligvis ikke 'hør hov', men I fanger meningen) var jeg næsten helt sikker.

Når to gaydarer sådan slår over i rødt felt samtidig. Hun måtte være homo.

Vi sendte den efterfølgende tid omtrent 70 mails frem og tilbage, mig og Den Potentielle Lebbe (herefter DPL). Hun sendte en blinkesmiley hist og et par personlige sidenoter pist.

Flirter hun?, spurgte jeg mig selv (og afslører dermed mit helt proportionsforladte ego - er hun lebbe, og har hun mødt mig, MÅ hun jo flirte. Oh god).

Men jeg var stadig i tvivl. Ingen endelige konklusioner kunne fremtvinges, for:

  • DPL har børn og er netop flyttet i håndværkertilbud (det lugter af skilsmisse på nær hvis man er mig og bare er nærig/fattig). 
  • DPL går i Converse (tjek)
  • DPL har afklippede shorts (tjek)
  • DPL har den der langhårsfrisure, som lebber ofte har. Langt hår på sådan en mandlig-rockstjerne-måde. (tjek)

Pludselig en aften (vi arbejder begge 24 timer/døgnet, så intet upassende ved tidspunktet) kom følgende mail fra hende. Bare forestil dig, at XX er et alt for genkendeligt navn til, at jeg vil nævne det:

"Kender du XX? Jeg så lige, I var connected på LinkedIn."

HA!, tænkte jeg. For XX er lebbe. Sol og måne pegede på, at DPL faktisk bare var 110pct.L.

Faktisk tænkte jeg ikke bare "ha!". Jeg råbte "HA!" højt ud i stuen til Livslebbens og Homohundens store forskrækkelse. Homohunden vendte snart tilbage til egne vante gøremål (sove og være nuttet), Lebben I Mit Liv spurgte, hvad det drejede sig om, jeg forklarede hurtigt forhistorien og sagde så:

"Nu giver jeg hende lige en lille flig af mig, og så får jeg endelig - endelig! - opklaret, hvorvidt DPL er L eller ikke-L." Og så skrev jeg følgende mail tilbage til hende:

"Ja, jeg kender XX perifert. Vi arbejdede begge på XXX samtidig. Og så er vi begge to lebber = alle kender hinanden = min eks' eks og hendes eks var eks'er. My god. Mit såkaldt lesbiske liv."

Nu var den sikker. Nu ville hun da også out'e sig. Men nej. Hun svarede prompte følgende tilbage:

"Hold da kæft verden er lille, når det er eks'er der er eks'er på kryds og tværs."

...Og jeg ved stadig ingenting. Og er således fortsat døden nær af uudløst ud-af-skabet-nysgerrighed. Vi kan i et andet indlæg tale om, hvorfor det er så vigtigt for mig at kende alle andre menneskers seksualitet. Jeg gider ikke snakke om det lige nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!