mandag den 1. juni 2015

Kald mig Caitlyn

Siden sidst:

1. Caitlyn Jenner debuterer som Caitlyn Jenner i ret så lækker form på forsiden af Vanity Fair. Det gør hun godt.


2. Jeg har købt en Diva Cup, og den leveres ekstrahurtigt via Amazon med levering onsdag. En dags tid inde i næste cyklus. Og cirka tyve års tamponforbrug for sent, tænker jeg.

3. Jeg stemmer på Enhedslisten. Som ved samtlige tidligere valg. Og jeg befinder mig for første (valg)gang på en arbejdsplads, hvor alt vest for Venstre betragtes som naivt, dumt og praktisk talt latterligt. Der er totalt konsensus (mig undtaget) om, at en skatteprocent på nul er lykken.

Og jeg er en kryster, der ikke tør tage diskussionen. Fordi jeg ved, jeg bliver følelsesladet. Ligesom jeg blev det, da den fine syriske advokatfamilie fik asyl i Assens. Jeg tror, mange som mig må have fældet en tåre over den scene i bedste DR1-sendetid.

Og jeg vil gerne give public service en giga-high five for deres "Da krigen kom til Toftlund" (ja, jeg har brugt min aften på flow-tv) – for den slags tv bliver ikke lavet uden moralsk og økonomisk støtte. SGU. Især rørende når TV-Avisen ti minutter senere kunne berette om 17 bådflygtninge, der ikke havde klaret turen fra Egypten til Italien. Præcis samme rute som syrerne i Toftlund. Det er fucking alvor det her.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!