tirsdag den 6. maj 2014

Monster-fisser og faneblade, der burde være blevet lukket inden vigtigt møde. Ret præcist.

Hahaha. Jeg er en af den slags internetbrugere, hvis browser altid ser sådan her ud:


Det kunne faktisk snildt være meget værre, end det er lige nu. Jeg har kolleger, der får decideret ondt i maven over, hvor mange åbne faneblade, jeg holder mig.

Nå. Men jeg laver lige et spring, så I får den NOT SAFE FOR WORK-chance, jeg ville ønske, jeg havde haft forleden.

I går mærkede jeg nemlig på egen krop, hvilke kvaler den slags tabs-uordentlighed kan medføre. Eller i hvert fald var jeg tæt nok på at havne i en penibel situation til, at jeg nok lige tænker i dugfriske webvinduer næste gang jeg har vigtige møder.

 Læs med efter springet. Og lad nu være at klikke 'læs mere', hvis du sidder i storrumskontor. Jeg mener det. Det er nærmest det, der er min pointe med dette indlæg.


Sad i møde med chef. Øverste chef. Strategimøde. Vigtigt. Havde givet min kjole en morgentur med fnugrullen og det hele (og det sagde hun faktisk ikke i går, "Skal du have tur med med fnugrullen?").

Nå. Møde. Min kollega førte øjebliksvist ordet, og jeg besluttede mig for at bruge talepausen til lige at lukke ned for unødvendige åbne websider. Jeg må være det mindst professionelle menneske i universet.

Okay, men når man vil lukke en fane i Chrome, navigeres der automatisk hen til nævnte fane, som vil browseren lige sikre sig, at det nu også er det vindue, man vil lukke.

I dette tilfælde betød det, at jeg præsenterede min chef - der heldigvis var orienteret mod kollega på modsatte side - for følgende herlige billede:


En venlig bloglæser havde nemlig henne på Facebook anbefalet mig at tjekke det her link til de bedste/værste fissetatoveringer, der findes i cyberspace. Behøver jeg at nævne, at linket ikke er safe for work?

Nå, men jeg fik jo sådan set afværget katastrofen så tidligt, at det her egentlig er en pissedårlig historie. Og så har jeg faktisk (hvis det var kommet til det) oven i købet en chef, der er sej nok til helt sikkert at have grinet af det, hvis hun havde set billedet.

Men jeg er på en måde glad for at slippe for den forklaringsrunde ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!