tirsdag den 24. juli 2012

Garfunkel and Oates. Ikke lebber men sjove

Nå.

Jeg har fundet en ny besættelse. Som faste læsere ved, er jeg ret glad for den amerikanske podcast-brevkasse Savage Love. Det seneste afsnit, jeg har hørt, var en liveoptagelse, hvor satire-bandet Garfunkel and Oates optrådte. Jeg er lidt i tvivl om, hvor kendte de to kvinder, som duoen består af, egentlig er.

Men det var så sjovt, at jeg sad lige midt i bus 10 og grinede højt inde bag solbriller og hørebøffer.

Blandt andet var følgende sang virkelig morsom. Og meget uamerikansk på en eller anden måde. Jeg forbinder ikke klassisk amerikansk humor med en så direkte og hård satire. Men det gør det KUN desto bedre. Se lige videoen først og læs så videre nedenfor:



...Er det ikke sjovt? Eller hvad? Det fungerede klart bedre i radioen end på tv (måske også fordi man så får lov til at danne sig sit eget billede af, hvordan de ser ud), men jeg synes altså stadig, citater som de følgende har en vis berettigelse:

"Pregnant women are smug. I can't count all the ways now, you speak in clichés now."

og ikke mindst:

"Pregnant women are smug. You're just giving birth now, you're not mother earth now."

De har deres egen YouTube-kanal, og i mangel af bedre ting at tage sig til, er den altså et besøg værd...

Tjek den ud lige her.

9 kommentarer:

  1. hu hu hu hu...det er guld humor det der...

    SvarSlet
  2. http://www.youtube.com/watch?v=EXPcBI4CJc8
    Hvis du ikke allerede har set den, så se den her :) ..
    Jeg synes det er fedt de lige tager den debat også :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Den med ande-sex hørte jeg på podcast, så jeg gik og kluklo for mig selv. Det er så fint set - og deres rim er faaaab!

      Slet
    2. Og man forstår dig jo!

      Slet
  3. GUD hvor er den sjov.

    Har de begge været med i scrubs, eller hvor er det jeg har set den lyshårede,

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er ret fantastiske. Jeg tror bare, hende blondinen ligner Elliot (J.D.'s kæreste). Jeg tror, de er relativt ukendte, de to i duoen. Hmmm...

      Slet
  4. Prøv nogle af ellens videoer..kæft der er mange sjove.

    som den om snuggle, Hawaiian chair og vibrating bra.. kæft det er sjovt.

    altså ellen degeneres

    SvarSlet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!